Prime Cargo

Før vi begyndte at bruge Consignor, kodede vi selv labels til de forskellige transportørprodukter i vores WMS system, hvilket var tidskrævende pga. løbende opdateringer fra transportørerne. I dag står Consignor for den del. Det er især her, at vi har vundet tid, så vi i stedet kan fokusere på det, vi er bedst til.

Peter Slatcher
Logistics Manager, Prime Cargo

Prime Cargo: Consignor effektiviserer driften og samarbejdet med transportørerne

3 PL aktøren Prime Cargo bruger Consignor, når de håndterer forsendelser for deres B2C og B2B kunder hele vejen fra producenter i Fjernøsten til last-mile leveringer verden over via forskellige transportører. Consignor er afgørende for effektiviteten, driftssikkerheden og i last-mile levering i virksomheden.

Når Prime Cargo hver dag plukker, pakker og sender pakker fra deres lagre i bl.a. Danmark og Polen, har de brug for pålidelige systemer, som er velintegrerede på tværs af landegrænser. Derfor bruger de Consignor til deres forsendelser. Consignor er fuldt integreret i deres WMS system PCSYS Constore 6, og er derfor ikke synlig for plukkerne på lageret. Når de afslutter en ordre på pakkebordet, printes den færdige fragtlabel automatisk, og hvis ønsket også returlabel, og plukkeren sætter labelen på pakken. Med Consignor er Prime Cargo sikret alle de transportørservices, de ønsker samt opdaterede transportørkrav, høj driftssikkerhed og kvalitet i last-mile leveringen.

Consignor er altid opdateret i forhold til produktudbud fra transportørerne, hvilket gør, at vi kan tilbyde en kæmpe portefølje af transportørservices. Før vi begyndte at bruge Consignor, kodede vi selv labels til de forskellige transportørprodukter i vores WMS system, hvilket var tidskrævende pga. løbende opdateringer fra transportørerne. I dag står Consignor for den del. Det er især her, at vi har vundet tid, så vi i stedet kan fokusere på det, vi er bedst til,” fortæller Peter Slatcher, Logistics Manager hos Prime Cargo.

I højsæsonen er det altafgørende for virksomheden at have pålidelige systemer, som kan klare høje spidsbelastninger. Det imødekommer Consignor til fulde, ifølge Peter Slatcher:

”Oppetiden er tæt på 100 %, og opstår der udfordringer, er Consignor stand-by som øjeblikkelig problemknuser. Vi kan ikke leve med flere timers nedetid, og det kan Consignor heller ikke. Derfor bliver der altid hurtigt taget hånd om eventuelle udfordringer. Consignor skal helst for både slutkunde og afsender være et system, man ikke bemærker – men som har afgørende betydning i last-mile leverancen overfor kunden.”

Prime Cargo bruger Consignor Shipment Server, som er én af de tre forskellige versioner, som Consignor findes i. Consignor Shipment Server er en webservice, som Consignor driver og vedligeholder. Den kan nemt integreres med WMS-, ERP- og webshopsystemer. Det bety­der, at labels udskrives via API, og at oplæring i nye systemer ikke er nødvendigt. Consignor indgår i flere dele af forsendelsesprocessen, hvilket dagligt gavner både medarbejdere og slutmodtagere.

Trin for trin: Her indgår Consignor hos Prime Cargo

  1. Afsenderen sender data til Prime Cargo om slutmodtagers bestilling og hvilken transportørservice, der skal anvendes.
  2. De modtager dataene i deres WMS-system PCSYS Constore 6, som Consignor er integreret til. De plukker varerne og printer en fragtlabel via Consignor ved at scanne ordrens ID.
  3. Fragtlabelen sættes på pakken, og ordren afsluttes ved, at Consignor automatisk sender data tilbage til afsenderen med track & trace informationer, som bekræfter, at Prime Cargo har plukket og pakket varen. Consignor sender samtidigt automatisk data til transportøren om, hvilke pakker der ønskes afhentet.
  4. Transportøren afhenter afsenderens pakker hos Prime Cargo og scanner fragtlabelen for at opdatere pakkens track & trace status.
  5. Transportøren leverer pakken til modtageren, og scanner fragtlaeblen for at markere pakken som leveret i pakkens track & trace historik.

Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo google plus logo

Prime Cargo:

  • Prime Cargo A/S blev etableret i 1998 i Kolding. I 2015 blev virksomheden opkøbt af japanske Mitsui-Soko Group repræsenteret af Mitsui-Soko International, som er en af verdens førende logistikudbydere.
  • I dag er Prime Cargo en international speditørvirksomhed med base i Kolding men med afdelinger i både Polen, Hong Kong, Kina og USA.
  • De håndterer pluk, pak og afsendelse af ordrer for både B2C og B2B kunder.

Fakta:

  • I Danmark bruger Prime Cargo bruger bl.a. PostNord, Bring og GLS som transportører.
  • Virksomheden har anvendt Consignor på deres lagre i Danmark og Polen siden 2013.
Consignor