Incover

Consignor effektiviserer arbejdsdagen for vores medarbejdere i kundeservice og på lageret, og de flere tusinde kunder der hver måned bruger track & trace på vores hjemmesider – data hentet fra Consignor Portal. Det mindsker behandlingstiden på alle ordrer, og gør, at vi kan sende pakker hurtigere og billigere,

Jesper Hvejsel
CEO, inCover

inCover: Vi sparer tid og penge på at sende pakker med Consignor

Gratis fragt, hurtig levering og suveræn kundeservice er nøgleordene hos webshoppen inCover, som sælger tilbehør til smartphones og tablets online. De bruger softwaren Consignor til deres forsendelser for at leve op til deres egne høje standarder.

inCover.dk er siden 2009 vokset fra at være en lille webshop til i dag at være en stor nordisk online aktør med både dansk og norsk webshop, 30 ansatte og mere end 52.000 forsendelser om året. inCovers mål er at levere den bedste helhedsoplevelse for kunderne, når de handler tilbehør til deres smartphones og tablets online – et mål, som Consignor softwaren understøtter.

Consignor letter vores forsendelsesproces, da vi i softwaren automatisk booker transport til forsendelser ved ordremodtagelse, printer fragtlabels blot ved at scanne ordrer og nemt og hurtigt ser track & trace status på pakkerne. På den måde effektiviserer Consignor arbejdsdagen for vores medarbejdere i kundeservice og på lageret, og de flere tusinde kunder der hver måned bruger track & trace på vores hjemmesider – track & trace data hentet fra Consignor Portal. Det mindsker behandlingstiden på alle ordrer, og gør, at vi kan sende pakker hurtigere og billigere,” siger CEO, Jesper Hvejsel.

Udover at inCover sparer tid på forsendelser med Consignor, kan de også bruge softwaren til at mindske fakturafejl fra transportører og derigennem spare penge på fragt, fortæller Jesper Hvejsel:

”Med Consignor kan vi trække data på alle forsendelser og matche dem med fakturaer fra transportørerne, og dermed undgå at betale for meget i fragt.”

Fremtidsplanerne for inCover er store. De vil ikke blot være Nordens største online forhandler af tilbehør til smartphones og tablets, men planlægger også at indtage resten af Europa, og her er Consignor igen en fordel.

”Vi planlægger at udvide inCover til Sverige, Finland, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Spanien og Italien i fremtiden. Her er Consignor også et vigtigt kort på hånden for os, fordi vi nemt og hurtigt kan starte op med transportører i nye lande, da vi med Consignor ikke skal kode en masse og opsætte transportører selv. På den måde giver Consignor os frihed til at træffe de rette beslutninger,” siger Jesper Hvejsel.

inCover bruger Consignor On-premises, som er én af de tre udgaver, som Consignor findes i. De tre udgaver har hver sine fordele, afhængigt af hvilken type virksomhed der er tale om, men helt overordnet er softwaren den samme. Consignor On-premises er integreret til inCovers’ ERP-system Selveo. Det betyder, at deres lagermedarbejdere faktisk ikke ser Consignor, men alle funktionerne er derimod integreret til ERP-systemet, så inCover kan fortsætte med at arbejde i systemer, de kender. I inCovers kundeservice bruger de Consignor Portal til sporing af pakker. Consignor indgår derfor i flere led af forsendelsesprocessen hos inCover.

Trin for trin – sådan indgår Consignor i inCovers forsendelser

  1. inCovers kunder lægger en ordre i webshoppen.
  2. Via webshoppens integration til Consignor booker inCover automatisk deres forsendelser til at blive afhentet, og sender samtidig data til transportøren om forsendelsen.
  3. Plukkeren på inCovers lager plukker varerne og printer fragtlabels via Consignor ved at scanne ordrernes ID. Fragtlabels påsættes forsendelserne i overensstemmelse med transportørens formater.
  4. Transportøren modtager automatisk forsendelsesdata fra inCover om, hvilke pakker de ønsker afhentet.
  5. Transportøren afhenter inCovers pakker og scanner Consignor fragtlablen for at opdatere pakkens track & trace status i Consignor Portal, som både kan tilgås af inCover og deres kunder via inCovers hjemmeside.
  6. Transportøren leverer pakken til modtageren, og scanner Consignor fragtlablen for at markere pakken som leveret i pakkens track & trace historik hos inCover.

Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

inCover:

Fakta:

  • Firtals webshops sender til sammen 220.000 forsendelser om året med planer om at vækste til 300.000 forsendelser i løbet af det kommende år.
  • Firtals webshops har ét samlet lager i Lystrup, hvorfra de sender varer til kunder i Norden og resten af Europa.
  • Firtal har 30 ansatte, hvoraf tre arbejder i kundeservice og 12 på lageret.
Consignor