Mover

Kort sagt er Consignor en mere komplet løsning end andre delivery management systemer, og vi ønskede et state-of-the-art system. Consignor har hele pakken, alt hvad vi efterspørger

Vidar Andreassen
Lagerchef, Glamox

 

Glamox: Consignor er den komplette softwareløsning til at håndtere forsendelser

Efter at belysningvirksomheden, Glamox, valgte at bruge Consignor til sine forsendelser, sparer de ikke kun tid på at printe labels, sende pakker og paller, men har også fået bedre track & trace, overblik over fragtomkostninger samt værdifulde analyse- og kundeserviceværktøjer.

Norskfødte Glamox er førende leverandør af belysningsløsninger til skoler, industri, detailhandel, hoteller, restauranter, maritime virksomheder og on- og offshore boreplatforme. De sender lamper og relaterede produkter til kunder over hele verden. I 2016 valgte lagerchef Vidar Andreassen at skifte til delivery management softwaren Consignor, da de manglende et komplet og professionelt system til at håndtere deres mere end 100.000 årlige forsendelser fra Glamox’ lager i Molde, Norge, til kunder i hele Verden.

«Med Consignor overfører vi automatisk EDI til transportører, så vi ikke selv behøver at huske de forskellige transportørkrav, og vi kommer nemt komme igang med nye transportører. Via Consignor Portal har vi også enkel adgang til track & trace og overblik over fragtomkostninger og forsendelseshistorik. Vi bruger også Scan App fra Consignor til vores egne chauffører, så de ikke skal ind omkring kontoret i Oslo for at scanne pakker,» siger Vidar Andreassen og fortsætter:

«Kort sagt er Consignor en mere komplet løsning end andre delivery management systemer, og vi ønskede et state-of-the-art system. Consignor har hele pakken, alt hvad vi efterspørger.»

Glamox bruger Consignor On-premises, Consignor Portal og Scan App til optimering af deres forsendelsesprocess. De planlægger at udvide brugen af Consignor på flere af deres lagre rundt om i verden i løbet af 2017.

Glamox vil bruge Consignor på flere lagre

Glamox har integreret Consignor til deres WMS-system Apport. Dermed kan Glamox’ logistik- og lagermedarbejdere fortsætte med at arbejde i systemer, de kender, men med adgang til alle Consignors funktioner.

«Det er næsten skræmmende let at bruge Consignor, fordi det hele er integreret til vores systemer. Consignor Portal og Scan App er også meget enkelt og intuitivt at bruge,» fortæller logistikkonsulent, Kristian Thomsen Aakvik, begejstret.

Consignor Portal er en skybaseret webservice, der løbende opdateres med oplysninger om de forsendelser, som produceres i Consignor, og giver dermed enkel adgang til track & trace og forsendelseshistorik. Derudover giver portalen også overblik over fakturaer og fragtomkostninger. Scan App er Consignor gratis scanningsapp til smartphones, som erstatter den traditionelle PDA scanner.

«Vi forudser, at Consignor sammen med WMS-systemet Apport, som vi også investerede i sidste år, øger vores effektivitet på lageret betragteligt med 15-30%. Derudover vil Consignor give os et bedre forhandlingsgrundlag, når vi skal opsætte transportøraftaler i fremtiden. Med de gode resultater Consignor har givet os, planlægger vi at udvide brugen af Consignor til flere af vores lagre rundt om i verden i løbet af 2017,» afslutter lagerchef, Vidar Andreassen.


Tekst af Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

 

Glamox

  • Glamox blev grundlagt i 1947 i Molde, Norge, og har i dag produktion, lagre og salgskontorer i hele verden.
  • Glamox er blandt de største belysningsvirksomheder i verden med ca. 1400 ansatte på verdensplan.
  • Glamox’ lager i Molde er 6000 m2.
  • 32 medarbejdere arbejder på lageret i Molde.

Fakta

 

Consignor