Pål-bråthen-atea

Consignor Inbound giver os enorm god kontrol over alt som kommer ind i virksomheden. Der kvitteres for alle pakker når de hentes, så hvis man undrer sig over hvor en pakke er blevet af, kan man søge tilbage i historikken.

Pål Bråthen
Logistikchef, Atea

 

Fuld kontrol over pakker med Consignor Inbound

Logistikchef Pål Bråthen i Atea har fuld kontrol over alle leverancer af pakker til samtlige ansatte på virksomhedens hovedkontor. Alle indkomne pakker registreres omgående med Scan App på en smart phone, får en ny stregkode og kan spores af den enkelte modtager.

I samme øjeblik som en pakke ankommer til varemodtagelsen i Atea, registreres den, og der genereres automatisk en e-mail eller SMS til modtageren om at pakken er ankommet. Hvis en medarbejder venter en hasteforsendelse kan han straks henvende sig til logistikcenteret i underetagen i bygningen og hente pakken.

Slipper for at have chauffører løbende rundt
Man har ikke bare fuld kontrol, man slipper også for at have en række pakke chauffører løbende rundt på trapper og gange for at finde den rette modtager. Ateas postcenter tager nemlig imod alt fra pakkepost og budbilleveringer til ankommet gods til virksomheden.

Vi er meget tilfredse med det system som vi har fået etableret. Vi benyttede allerede Consignor til udgående pakker, da vi bestemte os for at prøve at anvende det til intern logistik også. I dag kan jeg ikke forestille mig en situation, hvor vi ikke har en sådan oversigt” siger Pål Bråthen, som har ledet arbejdet hos Atea.

Indført på afdelingskontorerne
De gode erfaringer med Consignor Inbound på hovedkontoret har gjort at selskabet har indført tilsvarende systemer på lageret på Brobekk i Oslo og afdelingskontorerne i Bergen, Stavanger og Trondheim.

“Dette giver os enorm god kontrol over alt som kommer ind i virksomheden. Der kvitteres for alle pakker når de hentes, så hvis man undrer sig over hvor en pakke er blevet af, kan man søge tilbage i historikken”, siger Pål Bråthen.

Scanner med gratis app
Atea kører hele sin interne logistik gennem Scan App, en “app” som nemt kan downloades og installeres på en smart phone. Appen er gratis, hvilket betyder at man ikke behøver at lave kostbare investeringer. Med smart phonen scanner brugeren stregkoden som automatisk gemmes i Consignors netsky, Consignor Portal.

Telefonens kamera bruges som scanner i appen. Med mange pakker i løbet af dagen har Atea valgt at investere i en lille trådløs scanner som sender informationerne til telefonen via bluetooth, før den gemmes i Consignor Portal.

Alle transaktioner som scannes med appen kan søges frem i Consignor, uanset om man har programmet installeret eller anvender web-versionen af programmet.

Til sidst pointerer Bråthen en anden grund til at det er vigtigt at have kontrol over den interne logistik: “Nogle gange hænder det faktisk, at der er ansatte som glemmer, at hente deres pakker. Når pakker har ligget her for længe, kan der nemt sendes påmindelser til modtageren, om at hente pakker for at vi kan få frigjort mere plads”.


Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo google plus logo

Consignor