Jonas Larsen, Friluftsmagasinet

Vores kunder kan nu nemt returnere varer via returskemaet på vores hjemmside eller printe deres e-mail genereret returlabel og sende deres vare retur til os helt gratis. Attraktive returmuligheder er en vigtig del af en god kundeoplevelse!

Jonas Larsen
E-commerce Manager, Friluftsmagasinet

Friluftsmagasinet gør returhåndtering til en konkurrencemæssig fordel

Med Return Management i Consignor optimerer den norske webshop, Friluftsmagasinet, deres interne returflow samtidig med, at de tilbyder deres kunder de bedste returmuligheder.

Det var et ønske om enklere returhåndtering internt og eksternt, der fik en af Norges største frilufts webshops, Friluftsmagasinet, til at vælge Return Management i Consignor.

“Vores kunder kan nu nemt returnere varer via returskemaet på vores hjemmside eller printe deres e-mail genereret returlabel og sende deres vare retur til os helt gratis. De kan også som altid returnere deres online køb i én af vores fysiske butikker. Attraktive returmuligheder er en vigtig del af en god kundeoplevelse, som vi har stort fokus på, ” fortæller Jonas Larsen, E-commerce Manager hos Friluftsmagasinet.

Netop disse returmuligheder er de mest efterspurgte blandt forbrugerne, viser en undersøgelse. Helt op mod 81% af forbrugere forventer, at de kan returnere online køb i en fysisk butik eller sende varer retur til webshoppen med forhåndsbetalte returlabels.

Return Management hos Friluftsmagasinet består af en returportal, som er koblet på Consignor Shipment Server på deres webshop. Deres webshop leverandør, Digitroll, har lavet integrationen mod Shipment Server. Via Friluftsmagasinets returskema taster kunden sit faktura- og postnummer samt årsag til returnering ind og printer en pdf-genereret forhåndsbetalt returlabel og sender varen retur til Friluftsmagasinet. Kunden får også altid en e-mail tilsendt med returlabel. Returportalen gør det ligeledes let for Friluftsmagasinets medarbejdere at holde overblik over og opdatere det interne returflow.

Sparer tid på lageret og i kundeservice
Friluftsmagasinets lager og i deres kundeservice mærker de især effekten af den nye returpotal, ifølge Jonas Larsen:

“Når vi modtager returvarer på lageret nu, registrerer vi nemt varen med få klik og bruger fakturanummeret til at identificere ordren i returportalen. På den måde er lageret opdateret med det samme, og medarbejderne bruger et minimum af arbejdstid. Vores kundeservice har også oplevet langt færre opkald vedrørende, hvordan pakker spores og returneres. ”

Jonas Larsen forventer også, at optimeringen af Friluftsmagasinets returhåndtering kan mærkes på salget på grund af den forbedrede kundeoplevelse. Return Management har dermed styrket den Friluftsmagasinets konkurrenceevne, og vist sig at være et brugbart værktøj internt på samme tid.


Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

Friluftsmagasinet:

  • En af Norges største webshops med friluftsudstyr.
  • Fire fysiske butikker i Norge og én webshop.
  • Sender mere end 35.000 pakker om året i Norge.
  • Kundeoplevelse og kundeservice er topprioritet.

Fakta:

  • Tilbyder attraktive returmuligheder.
  • Optimerer det interne returflow.
  • Forskellige muligheder for at generere en returlabel.
  • Forbedret overblik over returforsendelser.
Consignor