Mover

“Det er meget værdifuldt for os med et system som Consignor, der evigt og altid fungerer, og som sparer os for en masse tid i den daglige drift. Den tid, som vi sparer her, kan vi i stedet bruge på at styrke vores samlede kundeserviceindsats.”

Kent Medom
IT- og marketing-ansvarlig, Curvii

Curvii: Consignor optimerer vores distributionsproces, så der frigøres flere ressourcer til kundeservicedelen

Curvii.dk ønsker at give deres kunder ekstraordinært gode shoppingoplevelser, og hvis dette ønske skal forløses, skal distributionsdelen køre snorlige og problemfrit, hvilket Consignor bidrager til at sikre.

Webshoppen Curvii sælger tøj til kurvede kvinder, og folkene bag ønsker at give deres kunder shopping- og serviceoplevelser ud over det sædvanlige.

Dette ønske viser sig blandt andet ved, at folkene bag Curvii måler alt tøjet og offentliggør disse mål i produktbeskrivelserne. Derudover er et andet vidnesbyrd på ønsket om at levere et højt serviceniveau deres ‘showroom’, hvor kunderne kan komme forbi og prøve tøjet i hyggelige omgivelser.

Hvis man vil give sine kunder gode shoppingoplevelser, er det alfa omega, at distributionsdelen forløber snorlige og uden slinger i valsen. Consignor har været og er stadigvæk en kæmpestor hjælp for Curvii på denne front.

Et fleksibelt system, der letter arbejdsgangen på lageret

Curvii bruger Consignor til at håndtere forsendelser og understøtte kundeservice i det daglige, og systemet letter adskillige arbejdsprocesser på lageret.

IT- og marketing-ansvarlig Kent Medom fortæller: “Vi har selv udviklet en løsning, der automatisk smider en fil med adressedata op til Consignor, når en ordre er blevet godkendt til at kunne sendes afsted. Få sekunder senere kommer der en label ud af printeren, klar til at sætte på pakken. Der er aldrig nogen problemer med denne proces, og jeg har svært ved at forestille mig, hvordan processen kunne optimeres yderligere.”

Med den løsning, som Curvii har, skal lagermedarbejderne ikke have nogen teknisk ekspertise. De skal blot scanne en stregkode på ordresedlen, hvorefter automatiserede processer sørger for resten.

“Vi har et erklæret mål om at give vores kunder shoppingoplevelser ud over det sædvanlige. Skal dette lykkes, kræver det mange ressourcer til servicedelen. Netop derfor er det meget værdifuldt for os med et system som Consignor, der evigt og altid fungerer, og som sparer os for en masse tid i den daglige drift. Den tid, som vi sparer her, kan vi i stedet bruge på at styrke vores samlede kundeserviceindsats,” fortæller Kent Medom.

Styrker chancerne for succes i udlandet

Langt størstedelen af Curviis kundegruppe befinder sig i Danmark, men hvis virksomheden en dag for alvor ønsker at gøre sit indtog på det internationale marked, er det en fordel at have Consignor med på holdet.

“Consignor gør det også meget nemmere for os at håndtere bulk-forsendelser til udlandet. Førhen havde vi en meget længere arbejdsproces, dyrere fragtomkostninger og ingen sporing på udlandsforsendelser, men med Consignor som samarbejdsmakker har vi en mere strømlinet proces og sporingsinformation på udlandsforsendelser. Vores kunder er rigtig glade for, at vi nu kan fortælle dem, hvor lang tid det tager at sende en pakke til et bestemt land,” fortæller Kent Medom.


Tekst af Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

Fakta 

  • Curvii har lager og showroom i Ikast, og 13 ansatte.
  • Curvii sender ca. 25.000 pakker om året, heraf ca. 400 til udlandet. Pakker til udlandet er i stærk vækst.
  • Curvii har installeret Consignor On-Premises på deres lager i Ikast.
Consignor