Thomas Wallin, CEO, BFT Logistik

Scan App er fleksibel og uafhængig af hardware, hvilket er meget vigtigt for os, når vi bruger mange eksterne chauffører til at levere pakker. Med Scan App kan vi levere track & trace på alle pakker. Det er et kæmpe plus, at vi ikke behøver forskellige systemer og hardware for at kunne få track & trace information fra vores forskellige eksterne chauffører. Track & trace er livsnødvendigt i distributionsbranchen!

Thomas Wallin
CEO, BFT Logistik

BFT Logistik: Vi leverer pakker bedre og hurtigere med Consignor

Transportør, BFT Logistik, baserer hele deres scanning, kommunikation og track & trace på Consignors software. Til gengæld får de sporbar, hurtig og en mere effektiv forsendelsesproces.

BFT Logistik leverer alt fra mobiltelefoner til køkkener til forbrugere og virksomheder. Deres kunder varierer fra store webshops til is- og køkkenvirksomheder. Virksomheden ejer hverken varevogne eller chauffører, men ansætter eksterne chauffører efter behov, og har mange forskellige selvstændige vognmænd tilknyttet. I 2013 erstattede de alle deres tilknyttede chaufførernes PDA scannere med Scan App fra Consignor, da de havde brug for et fælles scanningsværktøj på tværs af deres forskellige vognmænd til at sikre, at data altid blev leveret i samme format. Før Scan App havde BFT Logistik svært ved at spore og dokumentere pakker, da hver tilknyttet vognmand havde deres egen måde at gøre dette på. Ifølge administrerende direktør Thomas Wallin var Scan App var en lille investering, men er blevet uundværlig for BFT Logistik’s forretningsmodel:

Scan App er fleksibel og uafhængig af hardware, hvilket er meget vigtigt for os, når vi bruger mange eksterne chauffører til at levere pakker. Med Scan App kan vi levere track & trace på alle pakker, så længe chaufføren har en smartphone, hvilket de fleste har i dag. Det er et kæmpe plus, at vi ikke behøver forskellige systemer og hardware for at kunne få track & trace information fra vores forskellige eksterne chauffører. Track & trace er livsnødvendigt i distributionsbranchen!”

Hvis en chauffør hos BFT Logistik ikke selv ejer en smartphone for kunne at bruge Scan App, låner han en smartphone af firmaet. Brugen af Scan App i Consignor har ført til mere end forbedret track & trace for BFT Logistik, da de også er blevet en del af Consignors transportørbibliotek, som er verdens største transportørbibliotek i en Delivery Management software. Det betyder, at virksomheder, der anvender Consignors software til print af fragtlabels og booking af forsendelser hos forskellige transportører, nu også kan vælge BFT Logistik til at levere deres forsendelser.

“At være en Consignor Carrier betyder, at vi kan være sikre på at få struktureret og automatisk overført forsendelsesdata fra vores kunder, hvilket effektiviserer vores daglige arbejde. Det betyder også, at vi bliver fremvist for flere potentielle kunder, da vi er tilgængelige på en platform med mere end 10.000 brugere og markedsført på Consignors hjemmesider, ” siger Thomas Wallin.

Consignor indgår derfor i flere dele af forsendelsesprocessen hos BFT Logistik, hvilket er fordelagtigt for både medarbejdere og kunder, da det sparer arbejdstid, reducerer menneskelige fejl og gør track & trace enkelt og hurtigt. Alt i alt gør det forsendelsesprocessen mere effektiv.

Trin for trin: Sådan indgår Consignor i BFT Logistiks forsendelsesproces

  1. BFT Logistiks kunder fx Bilka.dk booker deres forsendelser i deres egen Consignor til afhentning af BFT Logistik.
  2. Kunden udskriver automatisk fragtlablen fra Consignor i henhold til BFT Logistiks formater og sætter den på pakken.
  3. BFT Logistik modtager den automatisk overførte forsendelsesdata fra kunderne om, hvilke pakker de ønsker leverede.
  4. Virksomheden afhenter kundens pakker og scanner samtidig pakkerne med Scan App. Oplysningerne fra disse scanninger lagres i kundens Consignor Portal. Portalen er en sky-baseret webservice, som opdateres løbende med oplysninger på de forsendelser, som kunden har oprettet i Consignor. Portalen gør det muligt for kunden at se den aktuelle status på specifikke forsendelser.
  5. BFT Logistik leverer pakkerne hos slutkunderne og lader slutkunden underskrive pakken som leveret i Scan App. Denne information lagres i Consignor Portal, og forsendelsen er afsluttet. Hvis slutkunden ikke er hjemme, kan BFT Logistik placere pakken på sikkert sted efter aftale med slutkunden og bruge Scan App til at tage et billede af pakkens placering og sende til Consignor Portal til senere sporing.

 


Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

BFT Logistik:

  • 30-35 eksterne vognmænd er tilknyttet BFT Logistik.
  • Der kører mellem 75 og 150 chauffører for virksomheden alt efter sæsonudsving og aktivitet hos kunderne.
  • BFT Logistik leverer op til 4.500 pakker dagligt.

Fakta:

  • BFT Logistik leverer pakker til supermarkeder, catering køkkener, kiosker, arbejdspladser og privatadresser.
  • Kunderne er for eksempel Bilka.dk, Unoliving.com samt is- og køkkenvirksomheder.
  • BFT Logistik bruger Scan App fra Consignor og er også en del af Consignors transportørbibliotek Consignor Carrier.
Consignor