Rolf Danielsen, Berggård Amundsen

Med Consignor har vi samlet alt omkring forsendelser i ét system: fragtmetoder, transportører, tracking, dokumentation og rapporter. Mængden af forsendelseshistorik, vi har i Consignor Portal, giver os et informativt grundlag, når vi skal vurdere nye transportører. Desuden er Consignor et meget fleksibelt system med en supportafdeling, hvor der altid er vilje og kundskab til at finde en løsning på det, vi har brug for.

Rolf Inge Danielsen
Logistikdirektør, Berggård Amundsen

Vores levering er gennemsigtig og rettidig med Consignor

Kvalitet i leveringen er afgørende for forretningen hos elektronikgrossist, Berggård Amundsen & Co AS. Derfor bruger de Consignor, når de sender mere end 1200 pakker om dagen til kunder over hele Norge.

Berggård Amundsen leverer hver dag el-materiel til installatører, elværk og byggepladser i Norge. Leveringer, som er afgørende for, om kunderne kan udføre deres arbejde. Logistikdirektør hos Berggård Amundsen, Rolf Inge Danielsen, forklarer, hvordan de kvalitetssikrer deres leveringer:

”Vi benytter flere forskellige transportører, som kører op mod 80 ruter hver dag fra vores centrallager. Derudover bruger vi også transportører til at levere varer fra vores 25 servicecentre fordelt over hele Norge. Med så mange forskellige transportører kan det være meget tidskrævende at spore forsendelser uden et system, som samler alle sporingsdata ét sted. Men med Consignor skal vi ikke bruge tid på at taste og finde data samt spore pakker i forskellige systemer, da Consignor er integreret både mod vores WMS system, Astro, som benyttes på centrallageret og vores ERP-system, M3, som vores 25 servicecentre har adgang til. Det forbedrer vores track & trace og gør, at alle Berggård Amundsen ansatte kan spore alle leverancer i hele koncernen. ”

Udover at benytte mange transportører leverer Berggård Amundsen også varer på flere måder, som Consignor også understøtter. De bruger Consignor til sendinger mellem centrallager og servicecentre, til sendinger fra centrallager til kunder og fra servicecentre til kunder. I tillæg bruger Berggård Amundsenogså Consignor til at spore sendinger, som sluses gennem centrallageret uden at blive registreret i WMS- eller ERP-systemet. Consignor printer en label til disse forsendelser og sender en e-mail til det modtagende servicecenter om, at pakken er på vej.

Consignor understøtter vores fremtidsplaner

Til sporing af forsendelser bruger Berggård Amundsen Consignor Portal og Scan App. Portalen er en skybaseret tjeneste, der opdateres løbende med tracking informationer fra transportører og servicecentre, som bruger Consignors gratis scanningsværktøj, Scan App, til at scanne og opdatere forsendelsens status. Servicecentrene bruger Scan App til at registrere de pakker, som kunderne henter fra hentehylderne i servicecenteret. Og chaufførerne bruger Scan App til at sende detaljeret information omkring leveringer til Berggård Amundsens Consignor Portal.

Rolf Inge Danielsen er begejstret for funktionerne i Consignor, og hvordan det understøtter Berggård Amundsens fremtidsplaner:

”Med Consignor har vi samlet alt omkring forsendelser i ét system: fragtmetoder, transportører, tracking, dokumentation og rapporter. Mængden af forsendelseshistorik, vi har i Consignor Portal, giver os et informativt grundlag, når vi skal vurdere nye transportører. Desuden er Consignor et meget fleksibelt system med en supportafdeling, hvor der altid er vilje og kundskab til at finde en løsning på det, vi har brug for. Og med den konstante udvikling af softwaren, som kommer alle brugere af platformen til gode, er vi sikret et solidt leveringsgrundlag for fremtiden.


Tekst af: Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på linkedin logo

Facts:

Consignor