Vi ønsker at sikre, at vores kunder har den mest konkurrencedygtige Delivery Management løsning på markedet, hvorfor vi løbende udvikler og opdaterer Consignor med nye og værdiskabende funktioner. CTO, Mattias Gredenhag, præsenterer i denne artikel nye og kommende funktioner i Consignor.

I Consignor tager vi brugerens krav seriøst, og med mere end 10.000 kunder i forskellige brancher får vi hver dag nye forslag til udvikling og forbedring af platformen. Mattias Gredenhag leder vores R&D team, som sikrer, at vores brugere har den mest konkurrencedygtige og pålidelige Delivery Management løsning på markedet.

“Vi lytter til vores kunder og partnere, og deres input er vigtige for platformens udvikling. Det gælder både transportørbiblioteket, hvor antallet af nyligt tilføjede transportører og services eksploderer i øjeblikket, men også selve platformen, hvor nye funktioner implementeres løbende. På den måde forbliver Consignor en værktøjskasse af funktioner, der giver brugerne mulighed for at levere den bedste leveringsoplevelse og kundeservice”, siger Mattias Gredenhag.

Mattias Gredenhag og hans team har netop lanceret flere nye funktioner og endnu flere funktioner er på vej i 2019.

Nye funktioner i Consignor
De følgende nye funktioner er netop lanceret i Consignor. De er kendetegnet ved en øget grad af kontrol, kundeservice, overblik og planlægning:

  • Carrier Performance rapportering: Carrier Performance værktøjet i Consignor giver dig overblik over nøjagtigheden af dine leveringer: hvilke var til tiden, hvilke var forsinkede og hvilke blev leveret for tidligt. Værktøjet måler og sammenligner nøjagtigheden baseret på den Service Level Agreement (SLA), du har med hver af dine transportører.
  • AI baseret ETA: Den nye ETA (estimeret ankomsttid) funktion i Consignor forudsiger anslået ankomsttid for en pakke ved hjælp af kunstig intelligens (Artificial Intelligence – AI), maskinlæring og historik baseret på tonsvis af data fra lignende forsendelser. Dette er et glimrende værktøj til at imødekomme online shoppers stigende krav til mere information i leveringsprocessen, og det giver dig som afsender en chance for at handle proaktivt, hvis en forsendelse ser ud til at være forsinket.
  • Dashboard forbedringer: Dashboardet i Consignor Portal er blevet forbedret, og viser nu også antal udgående forsendelser og igangværende returforsendelser. Vi har også tilføjet et link direkte fra dashboardet til de filtrerede rapporter, hvilket gør det nemt at få adgang til de specifikke forsendelser.
  • Personliggør din Consignor Portal: Lav dit eget tema med konfigurationsværktøjet i Consignor Portal. Konfigurer et farveskema og tilføj dit eget logo for at tilpasse udseendet i din Consignor Portal. Dette er en rigtig gode måde at integrere din brandidentitet i Consignor Portal og få Portalen til at se velkendt ud for andre brugere af Consignor Portal. Find ud af, hvordan du laver dit eget Consignor Portal tema her.
  • Ruteplanlægning i Scan App: Transportører, der ikke har et system til ruteplanlægning, kan nu planlægge deres leveringsruter ved hjælp af Scan App. Vi har lanceret en beta-funktion i den seneste Scan App-version, som gør det muligt for chauffører at oprette og optimere deres daglige leveringsrute baseret på Googles API’er. Prøv det i dag!

Kommende funktioner i Consignor
Udviklingen fortsætter, og du kan glæde dig til følgende nye funktioner i 2019. De er præget af en øget grad empowerment, online brugeroplevelse og kundeservice:

  • Gør-det-selv Shipping Rules: Vi ønsker at give brugerne så meget kontrol over Consignor som muligt, hvorfor vi vil give dem mulighed for at oprette deres egne forsendelsesregler i Consignor ved hjælp af en ny grafisk brugergrænseflade, som er let for alle at bruge. På den måde er Consignor brugere ikke længere afhængige af Consignor kundeservice for at opsætte eller ændre deres regler for hvilke forsendelser, som skal sendes med bestemte transportører etc.
  • Ship Advisor 2.0: Vi ønsker at forbedre vores kunders checkout løsninger ved at lancere nye API’er for enkel integration til webshops. API’erne giver webshops adgang til Consignor værktøjer, som forbedrer checkout oplevelsen for deres kunder, herunder visning af de hurtigste, billigste eller mest bekvemmelige leveringsmuligheder. Som en del af dette samarbejder vi med Klarna og arbejder nu på en integration fra Consignor direkte til Klarna Checkout (KSS). Dette skal gøre integrationen mere sømløs, pålidelig og adaptiv mellem Consignor og webshoppen, og bringer samtidig værdien af Consignors transportørbibliotek hele vejen frem til online kunden.

Vi håber, at du vil få gavn af disse nye værktøjer og innovationer. Hvis du vil vide mere, kan du læse artikler om funktionerne i vores Help Center, eller du kan kontakte os i dag.

“Det er vigtigt for os at fortsætte med at investere i at udvikle softwareplatformen for at forblive frontløbere på det konkurrenceprægede marked for Delivery Management-løsninger, og for at tilbyde vores kunder state-of-the-art software til deres forsendelser. Consignors brugere kan være sikre på, at de aldrig vokser ud af vores løsning, men Consignor platformen vokser med dem,” afslutter Mattias Gredenhag.

Fakta

  • 70 medarbejdere ud af Consignors i alt 165 medarbejdere arbejder med softwareudvikling.
  • Consignors systemer overvåges 24/7 365 dage om året af egne medarbejdere, der sikrer maksimal tilgængelighed og stabilitet.
  • Nye transportører tilføjes til Consignor hver uge.
  • Consignor indeholder verdens største transportørbibliotek. Se alle transportører her.

 


Tekst af Consignor, news@consignor.com

Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på  linkedin logo