Home · Consignor platformen · Kvalitetskontrol · Carrier Performance
Cost Tracking symbol

Ankommer dine pakker til tiden?

Værktøjet Carrier Performance i Consignor kan bruges til at holde øje med, om dine forsendelser kommer frem til tiden, samt til at måle og sammenligne dine transportørers rettidighed.

Brug Carrier Performance til at holde øje med dine forsendelsers precision og sammenligne dine transportørers rettidighed.

Hvordan

  • Consignor Portal indsamler alle tidsmæssige oplysninger for dine forsendelser
  • Log på Consignor Portal, og gå til Carrier Performance rapporten eller diagrammet
  • Foretag filtrering ud fra lokalitet, transportør, produkt/service og status
  • Sammenlign transportører og produkter/services
  • Følg op på den serviceniveauaftale, du har indgået med din transportør

Hvorfor

  • Rettidig levering af forsendelser er vigtigt for dine kunder
  • Hold øje med, om dine forsendelser bliver leveret til tiden
  • Vær proaktiv i forhold til kommunikationen med dine kunder, hvis deres forsendelser ikke blev leveret til tiden
  • Opnå større kundetilfredshed
  • Anvend rapporter til analyser og forhandling med transportører

Undersøgelser viser, at rettidighed er en Key Performance Indicator (KPI), når det gælder forsendelser – på højde med, eller måske ligefrem vigtigere end hastighed. Carrier Performance i Consignor giver dig det fulde overblik over dine forsendelsers rettidighed. Du kan se, hvilke der kom frem til tiden, hvilke der var forsinkede, og hvilke der blev leveret før aftalt tid.

Sådan fungerer Carrier Performance

Carrier Performance i Consignor Portal er konfigureret i henhold til den serviceniveauaftale (SLA), som du har med den enkelte transportør. Denne SLA angiver det fastsatte mål for transittiden i forhold til alle relevante produkter, f.eks. levering inden for X antal dage eller inden for et specifikt leveringstidsrum. Målet for transittiden beregnes, når forsendelsen oprettes i Consignor, og bliver gemt, så du senere kan sammenligne med den faktiske transittid. Transportøren oplyser om den faktiske transittid gennem returdata, og alle transportører, der tilbyder returdata (fra deres eget system eller via Scan App), kan sættes op i Carrier Performance.

Konfigurationen gemmes som en XML-fil, der indeholder målene for transittider til forskellige områder og afhentningstriggere i henhold til dine specifikke transportøraftaler. Du kan anvende én konfiguration til hele installationen eller vælge at bruge detaljerede konfigurationer på lavere niveauer (lokalitet og aktør).

Når XML-filen er blevet uploadet, aktiveres funktionerne i Carrier Performance, og du får adgang til Carrier Performance rapporten i Consignor Portal.

 

Sådan holder du øje med dine transportørers performance

Carrier Performance giver adgang til en rapport og et diagram, som viser leveringsoplysninger for alle dine forsendelser. Forsendelserne kan filtreres ud fra lokalitet, transportør, dato, produkt/service, status og modtager, hvilket gør det muligt at følge op på specifikke forsendelser eller sammenligne forskellige transportørers og produkters/services rettidighed.
Disse oplysninger kan udnyttes proaktivt i forbindelse med kommunikationen med dine kunder eller til at holde øje med, om dine transportører opfylder den serviceniveauaftale, du har indgået med dem.

 

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål angående Carrier Performance og Consignor Portal.

Du kan også gå til vores FAQ for at få mere at vide om Consignor Portal.