Home · Consignor platformen · Kundeservice · Return Management
Cost Tracking symbol

Optimér din returhåndtering internt og eksternt

Return Management i Consignor gør det nemt for dig og dine kunder at returnere varer. Du bestemmer, hvilke returmuligheder der passer din virksomhed bedst, og hvordan returservicen skal tilpasses din virksomhed.

Se denne korte video om, hvordan kunder udskriver returlabels via din hjemmeside.

Hvordan?

  • Du og dine kunder kan nemt og hurtigt lave returlabels.
  • Du bestemmer designet på dine returlabels.
  • Scan returlabelen på lageret, og opdater dit lager med det samme.
  • Alle returdata gemmes i Consignor Portal.

Hvorfor?

  • Tilbyd attraktive returmuligheder.
  • Giv bedre kundeservice.
  • Øg dit alg og få loyale kunder.
  • Overblik over returvarer.
  • Nem og hurtig håndtering af returvarer internt.
  • Spar penge på returlabels og returhåndtering.

Hvad er RETURN MANAGEMENT I CONSIGNOR?

Return Management er en service i Consignor, der giver dig mulighed for at tilbyde attraktive returmuligheder til dine kunder. Du kan generere returlabels i forskellige formater via Consignor og dele dem med dine kunder via forskellige kanaler (pop-up, e-mail, hjemmeside osv.). Samtidig optimerer Return Management dit interne returflow. Du sparer manuel tid brugt på at matche returvarer med ordrenumre, da du blot ved at scanne returlabelen kan få et overblik over returforsendelsens detaljer. Det er effektivt for dig og bekvemmeligt for din kunde.

Samtidigt med den globalt voksende e-handel øges antallet af returforsendelser ligeledes hvert år. Det er derfor afgørende, uanset om du sælger B2C eller B2B varer, at du opfylder dine kunders krav til bekvemmelige returmuligheder, og har effektive interne returrutiner. Effektive interne returrutiner hjælper dig med at holde overblik over returvarer, håndtere retur hurtigere og holde omkostningerne lave i forbindelse med returhåndtering på lageret.

Sådan producerer du RETURLABELS

Returlabels kan produceres af din kunde eller af dig:

  • Label genereret af din kunde via din hjemmeside

Når kunder printer returlabels via din hjemmeside, kan du sætte dette op på to måder. Du kan bruge den meget enkle metode, gennem vores Online Returns Service eller den lidt mere komplicerede måde gennem Consignor Shipment Server.

  • Ved at bruge vores Online Return Service via Shipment Server

Dine kunder kan printe deres returlabel på din hjemmeside uden at skulle gøre noget – nemt for dine kunder og tids- og pengebesparende for dig. Ved at implementere et simpelt script på din hjemmeside, gør du det muligt for dine kunder at oprette deres egen returlabel. Scriptet genereres i 3 enkle trin lige her. Se denne korte video om, hvordan Consignors Online Return Service fungerer.

Ved at bruge Consignor Shipment Server

  • PDF pop-up: Kunden genererer returlabelen via din hjemmeside. Du bestemmer, hvilke oplysninger kunden skal afgive f.eks. ordrenummer, navn, adresse osv. Returlabelen vil derefter blive lavet og automatisk dukke op på skærmen som PDF, klar til print. Du kan også integrere en godkendelsesprocedure, inden det er muligt at udskrive returlabelen. Denne metode kræver, at du bruger Consignor Shipment Server.
  • Returlabel via e-mail: Kunden genererer, som med PDF-popup-vinduet, sin returlabel via din hjemmeside. Du bestemmer, hvilke oplysninger kunden skal afgive f.eks. ordrenummer, navn, adresse osv. Returlabelen sendes i dette tilfælde via Consignor vedhæftet en e-mail til kunden, som kunden herefter printer selv. Denne løsning kræver, at du bruger Consignor eller Consignor Shipment Server.

 

Label genereret af dig som afsender

Hvis du vil generere en returlabel, har du fire muligheder:

  • Returlabel i forsendelsen: Hver gang du sender en pakke, kan du vælge at udskrive en returlabel med det samme og placere inde i emballagen sammen med produktet. Kunden modtager dermed en printet returlabel sammen med det købte produkt og er ikke forpligtet til aktivt at lave en returlabel, hvis de ønsker at returnere en vare. Dette er en meget bekvem løsning for kunden.
  • Automatisk returlabel via e-mail: Returlabelen genereres automatisk og sendes til din kunde via e-mail, når pakken afsendes. Kunden skal så åbne e-mailen og udskrive returlabelen, hvis de vil returnere varen. Denne e-mail afsendes fra Consignor ligesom andre notifikations e-mails.
  • Returlabel via kundeforespørgsel: Kundeservice kan på kundens anmodning oprette en returlabel via Consignor eller Consignor Ticket. Kunden skal kontakte din kundeservice, hvis de vil returnere en vare. Din kundeservice laver herefter en returlabel, som de automatisk sender via e-mail til kunden.
  • Returlabel gemt som fil: Consignor kan lave en returlabel som fil og gemme den i en mappe. Det giver dig mulighed for at bruge returlabelen på andre dokumenter, f.eks. som bmp-fil vedhæftet fakturaen, der sendes til kunden. Denne mappe kan også fungere som et returlabelbibliotek for kundeservice.
    Udover returlabelen kan du også vælge at lade Consignor lave en leveringsnota eller andre returdokumenter, som du selv kan designe.

INTERNt RETURFLOW – SCANNING og modtagelse af RETURvarer

Return Management giver dig et bedre overblik over returvarer. Du får et overblik over, hvor mange returforsendelser der er på vej, og mulighed for at optimere dine arbejdsprocesser i forbindelse med dit interne returflow. Det er op til dig at beslutte, hvilke oplysninger der skal fremgå på returlabelen eller den tilhørende leveringsnota, for at du nemmest kan håndtere dine indkomne returforsendelser. Dette kan f.eks. være ordrenummer, varenummer eller en besked til transportøren, om at pakken skal leveres på et bestemt sted. Når du modtager returvarer på lageret, scanner du blot returlabelen, og du vil få vist ordren med detaljer om forsendelsen. Returdataene gemmes herefter i din returrapport i Consignor Portal.

Hvis du bruger Scan App, kan du koble scanninger herfra med dit interne returflow og give forsendelsen en ny status. Det gør det muligt for dine kunder at følge behandlingen af deres returforsendelse.

 

Du er velkommen til at kontakte os i tilfælde af, at du har spørgsmål om Return Management. Kontakt os her.

 

Eller gå til vores Help Center for at lære mere om Return Management i Consignor