Home · Consignor platformen · Kundeservice · Pakkesporing
Cost Tracking symbol

Brug Consignor Portal til track & trace og meget mere

Kunder efterspørger at sporing af deres pakker. Med Consignor Portal er det hurtigt og nemt for både dig og dine kunder at spore forsendelser. Portalen giver dig også adgang til andre nyttige kundeserviceværktøjer.

Hvordan?

  • Consignor Portal er skybaseret, hvilket betyder at du og dine kunder kan tilgå Portalen fra enhver standard webbrowser.
  • Consignor Portal indsamler alle oplysninger om dine forsendelser.
  • Spor pakker og transportører i Portalen.
  • Få overblik over dine forsendelser via rapporter i Portalen.

Hvorfor?

  • Altid opdateret forsendelsesinformation.
  • Adgang via browser.
  • Få overblik over dine forsendelser.
  • Hurtig track & trace af pakker.
  • Forbedr din kundeservice.
  • Live-tracking af transportører.
  • Brug rapporter og statistikker til analyse og transportørforhandling.

Sådan fungerer CONSIGNOR PORTAL

Consignor Portal er en skybaseret webservice. Den opdateres løbende med oplysninger om de forsendelser, der er oprettet af dig i Consignor. Det betyder, at alle dine forsendelsesdata automatisk uploades til Consignor Portal og kan tilgås fra enhver standard webbrowser. Du behøver blot internetadgang for at logge på Consignor Portal, hvor som helst og når som helst.

Sådan sporer du pakker i CONSIGNOR PORTAL

Consignor Portal giver dig mulighed for at søge efter status på bestemte forsendelser. Hvis du kun vil se forsendelser med en bestemt status, kan du oprette et filter til f.eks. “vis kun forsendelser, der endnu ikke er leveret”.

Når du sporer forsendelser i Consignor Portal, skal du blot logge på Portalen og indtaste ordrenummeret eller andre forsendelsesdata, du måtte have på den specifikke forsendelse i søgefeltet, og du kan se placeringen og status for forsendelsen. Det giver din kundeservice mulighed for at tilbyde hurtig track & trace service til dine kunder. Du kan også se forsendelsesstatus i forsendelses-, pakke- og radarrapporten i Portalen. Disse rapporter giver dig et overblik over dine forsendelser. Du kan eksportere alle sporingsoplysninger og rapporter fra Consignor Portal til filer eller andre systemer, f.eks. .csv, når du har brug for det.

Du kan give dine kunder et unikt link til at spore deres forsendelser, når de skal spore deres pakker selv. Du giver dem adgang til deres sporingslink via e-mail eller sms-beskeder. Hvis du vil sende sporingslinket via dit eget system, og ikke via Consignor, kan dette også gøres. Vi sætter din Consignor op til at eksportere portaldata til dit system, som så sender e-mail eller sms med sporingslink til din kunde.

LIVE-TRACKING I CONSIGNOR PORTAL

Udover pakkesporing kan du også spore de af dine transportører, der bruger Scan App, i Consignor Portal. Live-tracking af dine transportører er praktisk, hvis du har en ny afhentningsanmodning, og vil se, hvem af dine transportører der er i nærheden. På den måde kan du planlægge mere effektivt og optimere din kapacitetsallokering.

Rapporter og statistikker i CONSIGNOR PORTAL

I Consignor Portal har du adgang til forskellige rapporter og statistikker, som giver dig mulighed for at få et overblik over alle dine forsendelser, hvilke der er på vej, leveret eller returneret. Du kan bruge rapporterne til forskellige formål som analyse, geografiske fremsendelsesmønstre, populære transportører og fakturakontrol. Læs mere om rapporter og statistikker i Consignor Portal her.

Hvis du vil spore indgående forsendelser i din virksomhed, kan du kombinere Consignor Portal med Consignor Inbound. Læs mere om Consignor Inbound her.

 

Du er velkommen til at kontakte os i tilfælde af, at du har spørgsmål om track & trace og Consignor Portal. Kontakt os her.

 

Eller læs vores FAQ’er for at lære mere om track & trace og Consignor Portal: