inCover: Vi sparer tid og penge på at sende pakker med Consignor
Integrering af nye webshops på under 10 minutter – Temashop.dk
BFT Logistik: Vi leverer pakker bedre og hurtigere med Consignor
Børnetøj webshop med vokseværk: Consignor effektiviserer vores forsendelse ...

Børnetøj webshop med vokseværk: Consignor effektiviserer vores forsendelsesproces fra lager til kunde og retur

Salget i den populære børnetøj webshop House of Kids har udelukkende været stigende siden sin opstart i 2005. Grundlægger Helle Guldmann indså hurtigt, at effektive løsninger på lageret var nødvendigt for hurtigere at sende det stigende antal ordre afsted til kunderne. Løsningen blev Consignor softwaren.

På bare 11 år er den prisvindende børnetøj webshop House of Kids vokset fra en sidegesjæft med blot 5 tøjmærker hjemme i Helle Guldmanns stue til at være mellemstor virksomhed med et 1400 kvm stort lager, 350 kvm kontorer, 100 tøjmærker og 14 fuldtidsmedarbejdere. House of Kids udfyldte et hul i markedet med populære tøjmærker, fornuftige priser, brugervenlig hjemmeside, god kundeservice og hurtig levering. Consignor har været en del af House of Kids’ succesfulde vækst siden 2007.

”Jeg blev ansat som Helles femte medarbejder tilbage i 2011 med ansvar for lageret, og Consignor effektiviserer en stor del af min daglige arbejdsdag. Med Consignor nedsætter vi behandlingstiden af forsendelser gennem automatisk dataoverførsel til transportører og print af fragt- og returlabels. Vi kan også hurtigt spore pakker i Consignor Portal, når vi har behov for det, samt opsætte fragtaftaler med nye transportører, da Consignor indeholder verdens største transportørbibliotek. Når vi modtager returvarer på lageret registrerer vi returvaren ved blot at scanne returlablen med Consignors gratis scanningsværktøj Scan App, og sender samtidig en notifikation til kunden om, at vi har modtaget deres vare,” fortæller Per Hoffman Pedersen, Lagerchef i House of Kids.

Per Hoffman Pedersen (i midten) og ejer Helle Guldmann (til højre) på House of Kids' lager i Odder.

House of Kids bruger Consignor On-premises, som er én af de tre udgaver, som Consignor findes i. De tre udgaver har hver sine fordele, afhængigt af hvilken type virksomhed der er tale om, men helt overordnet er softwaren den samme. Consignor On-premises er integreret til House of Kids’ ERP-system, Navision. Det betyder, at deres lager- og kundeservicemedarbejdere faktisk ikke ser Consignor, men alle funktionerne er derimod integreret til Navision, så House of Kids kan fortsætte med at arbejde i systemer, de kender.

Når House of Kids har brug for at spore pakker logger de på Consignors skybaserede webtjeneste Consignor Portal, som løbende opdateres med status på deres forsendelser. Derudover bruger House of Kids også Consignors scanningsværktøj Scan App, som helt gratis kan downloades til din smartphone, så du kan bruge din telefon som PDA scanner. Scan App kan scanne alle slags stregkoder og opdatere track & trace historikken. House of Kids bruger Scan App til scanning af returvarer. Consignor indgår derfor hele vejen fra booking af transport til pluk, pak, levering og returnering hos House of Kids.

Trin for trin: Sådan indgår Consignor hos House of Kids

  1. House of Kids booker deres forsendelser via Consignor i Navision til at blive afhentet, og sender samtidig data til transportøren om forsendelsernes størrelse, vægt og modtageradresse.
  2. Plukkeren hos House of Kids plukker varerne og printer fragt- og returlabels via Consignor ved at scanne ordrernes ID. Returlabels lægges i forsendelserne. Fragtlabels påsættes forsendelserne i overensstemmelse med den valgte transportørs formater.
  3. Transportøren modtager den automatisk overførte forsendelsesdata fra House of Kids om, hvilke pakker de ønsker afhentet.
  4. Transportøren afhenter House of Kids’ pakker og scanner Consignor fragtlablen for at opdatere pakkens track & trace status.
  5. Transportøren leverer pakken til modtageren, og scanner Consignor fragtlablen for at markere pakken som leveret i pakkens track & trace historik.
  6. Hvis modtageren har behov for det, kan de returnere pakken til House of Kids via Consignor returlablen i pakken.
  7. På lageret registrerer House of Kids returvarer ved at scanne returlablen med Scan App, og sender samtidig en notifikation til kunden om modtagelse af deres vare.

Fakta

  • House of Kids blev grundlagt af Helle Guldmann i 2005 i Odder.
  • 14 medarbejdere er ansat hos House of Kids, heraf to i kundeservice og fire på lageret.
  • I 2011, 2012 og 2015 vandt House of Kids prisen for Bedste Børnewebshop og Børsens Gazelle pris i 2011 og 2012. Gazelle prisen bliver givet til virksomheder, som har i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.
  • House of Kids bruger GLS og PostNord som transportører, men tilbyder også afhentning af online køb på deres lager i Odder.
  • House of Kids sender også pakker til kunder udenfor Danmark, bl.a. Tyskland, England og Rusland.
  • House of Kids bruger Consignor On-premises og Scan App på lageret og Consignor Portal i kundeservice.

Tekst af: Consignor redaktionen, news@consignor.com
Vi holder dig opdateret indenfor levering. Følg Consignor på
         

Bring: Som Consignor Carrier er vi sikret høj datakvalitet og ensartet fragtlabels
Prime Cargo: Consignor effektiviserer driften og samarbejdet med transportørerne
Vi giver bedre kundeservice med Consignor Portal – Bilka.dk
Webshops holder lager- og fragtomkostninger nede med Consignor - Firtal
Sådan sender vi farligt gods nemt og hurtigt - Motoral
Automatisering og fokus er opskriften på webshop's imponerende vækst - Rito.dk
Nu kan vi tilbyde vores kunder en hurtigere levering - Get Inspired
5 millioner pakker om året med nyt højautomatiseret lager - Elgiganten
Aditro Logitics åbner nyt kæmpe lager med hjælp fra Consignor
Transportører sparer tid og penge med Scan App - BFT Logistik
Vores levering er gennemsigtig og rettidig med Consignor – Berggård Amundsen
​Friluftsmagasinet gør returhåndtering til en konkurrencemæssig fordel
Sådan sparede Tailor Store 15% i transport omkostninger
Førende europæisk papirgrossist vælger Consignor – Papyrus
Online byggemarked giver kunderne valgfrihed - Davidsenshop.dk
Logistik mellem liv og død - St. Olavs Hospital
Danmarks største kontorforsyning baner vejen - Lomax
Fuld kontrol med Consignor Inbound - Atea
Verdensomspændende detailkæde går online - JYSK
Webshop øger salget med 30% med Ship Advisor - QWT
Online køkkenbutik leverer uden bekymringer - Køkken24.dk
Strålende transport administration med Consignor - Markslöjd