Handelsbetingelser ved køb på www.consignor.dk

Ved bestilling af varer på www.consignor.dk accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på de særlige B2B vilkår nedenfor. De gældende vilkår kan altid findes på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler – herunder reglerne om forbrugerkøb.
 

Priser

Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår tydeligt inden købet gennemføres.
Du vil umiddelbart efter gennemførelsen af købet modtage en ordrebekræftelse på den e-mailadresse som du har opgivet.

 

Betaling

Der kan betales med følgende betalingskort:
Dankort, Visa/Dankort, Visa Elektron, Visa, MasterCard, JCB, American Express, Diners, LIC, Q8 og Forbrugsforeningen
Alle kortoplysninger vil blive behandlet fortroligt gennem NETS Denmark A/S, og Consignor vil ikke gemme dine oplysninger.
Vi trækker først pengene på din konto, når varerne afsendes fra vores lager. I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance.
Fakturaen sendes via e-mail, og indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog fremgå at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem.

 

Personoplysninger

Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil ikke blive videregivet til tredjepart.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år.
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mailadresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring. Du kan til hver en tid afmelde nyhedsbrevet igen, og dine oplysninger vil herefter blive slettet. Du kan jf. persondataloven få fuld indsigt i dine oplysninger ved skriftlig henvendelse til:

Consignor A/S
Bredskifte Allé 11
8210 Århus V
Att.: Webshop

 

Levering

Vore varer leveres som udgangspunkt inden for 1-2 hverdage. Alle leverancer kommer med Danske Fragtmænd.
Den konkrete leveringstid afhænger dog af, om den bestilte vare er på lager. Det vil altid fremgå af hjemmesiden, hvornår en given vare kan leveres.
Der tages forbehold for ufremkommeligt vejr, ligesom der kan forekomme længere leveringstid i spidsbelastede perioder.
Når varerne afsendes fra vores lager modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke levere alle dine varer samtidig, vil du kun modtage en faktura for de varer der er afsendt. Resterende varer på din bestilling, vil du modtage faktura for, når de afsendes.

 

Fortrydelse og returnering

Ifølge forbrugeraftaleloven har du som kunde 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen.
Ønsker du at benytte dig af din fortrydelsesret skal varen være i væsentlig samme stand som ved modtagelsen og skal returneres i original intakt emballage.
Du kan gøre din fortrydelsesret gældende ved at nægte modtagelse af varen eller ved at returnere varen til Consignor A/S. Ved returnering tilbagebetales varens pris samt evt. kortgebyr og leveringsomkostning for den pågældende vare.
Som kunde hæfter du selv for omkostningerne til returnering af varen.
Nægter du modtagelse, eller ønsker du at sende dine varer retur til Consignor A/S, vil du få dit tilgodehavende retur hurtigst muligt, dog senest 30 dage efter vi har modtaget varerne.
Returneringen er sket rettidigt, såfremt du har overdraget varerne til postvæsnet eller andet fragtfirma senest 14 dage efter modtagelsen.

Returvarer skal sendes til:
Consignor A/S
Bredskifte Allé 11
8210 Århus V
Att.: Webshop

 

Reklamation

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation, opbevaring eller brug af varen.
Reklamation skal ske til webshop.dk@consignor.com, og du bedes oplyse dit ordrenummer ved henvendelsen.

 

Særlige B2B vilkår

Returret

Erhvervskunder har ingen returret
 

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug påkræver. Hvis køber ønsker at påberåbe sig en mangel, skal denne straks give Consignor A/S besked. Såfremt at køber har opdaget, eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre reklamationen gældende. Consignor A/S kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt Consignor A/S anmoder herom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for egen regning og risiko, returnere den mangelfulde vare til Consignor i original emballage. Consignor forbeholder sig ret til kun at modtage den angiveligt defekte del.
 

Ejendomsforbehold

Consignor A/S forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil købesummen er betalt.